mandag den 15. juli 2013

Hasselnødde buttercream


Lavede i lørdags cupcakes til en god veninde i anledning af hendes fødselsdag I skal ikke snydes for en lille opskrift på en hasselnødde buttercream. Brugte opskriften på swiss-meringue-buttercream, som jeg tidligere har delt herinde: http://frkflindts.blogspot.dk/2013/06/swiss-meringue-buttercream-frosting.html Det er og bliver min ynglings frosting. Har prøvet mange andre af, men det er altid den jeg vender tilbage til. Et godt fif er at tilsætte en spsk god mørk rom, da det fjerne smørsmagen og til denne opskrift tilsæt en stor spsk ren hasselnødde pasta. Den kan bl.a. købes hos summerbird. http://www.summerbird.dk/593/hasselnødde-pasta Det giver den mildeste cremede smag af hasselnød, der minder meget om paradis' hasselnødde is som er en af mine favoritter. Denne opskrift han varmt anbefales. Den fungerer godt sammen med chokoladekage og smager fantastisk sammen med karamel.
Lavede derudover en blåbær hvid chokolade cupcake med en swiss meringue buttercream frosting, tilsat mortede frysetørrede blåbær, og en champagne cupcake, med en skøn alkoholfri rosé spumante, med en jordbær/lime flødebaseret mousse med friske hakkede jordbær i midten af kagen og en champagne frosting, ved at tilsætte spumante i buttercreamen, sammen med lidt jordbær/rabarber sirup, jeg kogte for nyligt.   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar