onsdag den 2. oktober 2013

En AOF-cupcake-kursus-holders bekendelser

Er sikker på at jeg har de dygtigste elever i hele Danmark. Havde første undervisningsgang på mit nye AOF hold her den 22. september og har næste hold med en ny bunke elever den 6. oktober. 

Hele denne første undervisningsgang er, set i bakspejlet, alligevel så morsom, at jeg nu vælger at dele ud af den. 
Jeg ankom og kunne ikke finde ud af hvordan den elektroniske nøgle virkede- PANIK. Er glad for at ingen af mine elever var ankommet endnu. Sørgede for, som der står i den lille vejledende pjece fra AOF, at være på lokationen i god tid. Jeg valgte at tolke god tid som en time og kors hvor er jeg glad for at jeg valgte den strategi- Det må have set meget underholdende ud. Mig farende rundt om skolen for at finde den rigtige dør, fandt den rigtige dør og kunne så ikke regne ud hvordan nøglechippen virkede. Til mit forsvar er jeg vant til en dør, hvor chippen skal hen og ligge i en fordybning i døren. Det elektroniske mimer så at sige det analoge, det er ikke tilfældet på Selsmoseskolen.  

Jeg er en lettere neurotisk lille dame så jeg havde selvfølgelig været der ude et par dage før, for at se undervisningslokalet an, og tjekke at der var hvad der skulle være af røremaskiner og cupcakeforme. Men den dag havde jeg valgt at tage af bagvejen og set i bakspejlet, var det med til at gøre det meget  mere festligt, for bagvejen på Selsmoseskolen er udstyret med en meget stejl bakke. 

Det er nok nu at jeg skal fortælle at jeg bor på nørrebro og at AOF kurset er på vestegnen. Jeg har ikke nogen bil, men er heldigvis udstyret med en cykel, der denne søndag morgen var læsset til sit max. 

5 liter mælk, 15 pakker smør, 6 kg mel, 6 kg sukker, 5 pakker æg... you get the picture og mig med en stor skoletaske proppet med udstikkere og fondant og kagekrymmel 


Når men jeg stod så nu, efter en festlig tur med cykel i DSB, uden for skolen og flagrede som en galning for at finde ud af hvordan den her chip mon virkede. Løsningen blev at ringe til vagten, han var meget sød og fik forklaret mig at hvordan chip og den sorte box kommunikerede med hinanden. Nu var næste problem at der ikke var nogen sort box. Heldigvis har jeg en lang videregående uddannelse bag mig og derud over en nogenlunde sund fornuft, så da jeg havde kigget efter en sort box i hvad der føles som timer, hvilket nok kun var sekunder, lagde jeg to og to sammen og tænkte at den GRÅ boks på væggen, nok var den den velmenende vagt havde forklaret mig om. Er det nu jeg også skal afsløre at jeg ikke bryder mig om at ringe til mennesker jeg ikke kender, og er opdraget med at man ikke ringer til folk før kl 10 om morgenen og 10 om aftenen. Og SLET ikke på en søndag. Når men i sådan en situation må man smide gode maner ud og skide hul i skik følge land fly og jo sande at en del af mandens job er at være stand by som vagt. 

Jeg drog et lettelsens suk da døren gik op og jeg endelig var inde på skolen. Gik ned til hjemkundskabslokalet og ud til bagdøren hvor min cykel stod læsset med enorm mange liter mælk, kg mel og sukker og pakker smør. Døren var låst.-lille panik. Mig ud igen og rundt om skolen, cykle cyklen op til hoveddøren og låse den og slæbe ikeaposerne læsset med varer ind af døren, jeg i mellemtiden var blevet helt gode venner med, og ned af gangen. Så langt så godt, nu havde jeg en halv time til at lægge undervisningsmateriale frem på borderne og gøre klar. Gik hen til skabene, jeg vidste jo hvor alt var, havde jo som sagt været forbi og tjekke alt, tjekke at nogen af skabene dem med opskrifter f.eks. var låst, men dem med røremaskiner ikke var det, og havde snakket med en af skolens lærer om at jeg skulle komme og låne lokalet. Hvad opdagede jeg nu, og måske har du allerede regnet det ud, jeps skabene var nu låst allesammen. Igen stor PANIK. Når ud og ringe til vagten igen, han havde ingen nøgler, så ringe til AOF skolelederen og få hendes lille datter i telefonen og bede hende, med rolig stemme om om jeg måtte tale med hendes mor. Hun er heldigvis en sej og handlekraftig kvinde og 15 min. efter stod vagten med den rette nøgle og åbnede skabene. Her var de første af mine elever kommet. Og igen jeg kan kun sige jeg har haft de sødeste og dygtigste elever. 

Derfra af gik alt nogenlunde som det skulle og alle kom hjem med friskbagte kager til søndagskaffen og jeg klarede en ret festlig ilddåb og føler mig allerede nu meget mere som en lærer og glæder mig til mit hold på søndag ;)   

Her er nogen af mine seje elevers kagekreationer. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar