onsdag den 2. oktober 2013

HVID I HVID MED ET LILLE DRYS GULD

Den simple bryllupskage

Min onkel blev for nyligt gift, det var en skøn dag med en fin reception, og jeg tænkte at det var alletiders mulighed for at forære parret en lille bryllupskage, de kunne nyde selv, eller dele med deres børn. 

Valgte igen at bruge min key lime pie cupcake opskrift, denne gang dog bagt som en hel kage. 
Opskriften på cupcakes passer fint i mængde til at blive transformeret til kage opskriften er Her

Jeg har grebet det an ved at bage kagen med kiksecrust nederst og dejen oven på. efter kagen kølede flækkede jeg den over og lagde keylimepie fyldet i midten af kagen, smurte den op med smørcreme og rullede fondant ud og på kagen.  

Jeg valgte at holde pynt og låg i samme tone og brugte en 2/3 fondant fra norbak 1/3 marcipan banding til låget og pynten- Marcipanen gav ud over smag også en knækket tone til fondanten. 

Brugte udstikkere fra wilton og sættet kan på det varmeste anbefales 
Derudover brugte jeg en teknik lært fra copenhagencakes.com  Her 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar