torsdag den 27. juni 2013

Blåbær er et fantastisk bær

Opskrift på blåbær bradepandekage/cupcakes 
















Mit hjem dufter lifligt af blåbærkage. Er ved at lave en bradepandekage, der skal udgøre det for tre bunde i en kage. Jeg tænkte at jeg ville dele opskriften med jer. 


Giver 24 cupcakes eller en bradepandekage  
4 æg
300 gram sukker
250 gram blødt smør
Kornene af 1 vaniljestang (eller 2 tsk. vaniljesukker)
320 gram hvedemel
2 tsk. bagepulver
1 tsk natron
1/2 tsk. salt
2,5 dl kærnemælk
200 g blåbær - friske eller frosne.
50 gram hakket hvid chokolade
40 gram marcipan eller et marcipanbrød

Tænd ovnen på 180 grader.
Pisk æg og sukker til en luftig hvid masse. Tilsæt blødt smør og vanilje.
Bland hvedemel bagepulver og salt sammen og tilsæt dette. Rør grundigt gerne på røremaskine og tilsæt kernemælken. Tilsæt herefter marcipan.
Vend forsigtigt blåbær og hvidchokolade i dejen. Vær varsom at de ikke brister for meget og farver dejen.
Fyld dejen i muffinsforme (fyldes 2/3 op) eller i smurt eller beklædt bradepande.
cupcakes skal have omkring 15-20 min. Kagen skal have 25-35 min. er min erfaring. Men tjek altid med en tandstik, hænger dejen ikke ved er kagen færdig.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar